Wzornictwo w MŚP
Działanie 1.4 Priorytet 1 „Przedsiębiorczości i innowacje” Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027 Numer naboru: FEPW.01.04-IP.01-001/23.
W kwietniu 2025 r. rusza nabór wniosków w ramach działania 1.4, Priorytetu 1 „Przedsiębiorczość i innowacje” dla Polski Wschodniej (Wzornictwo dla MŚP), w ramach którego można dostać dofinansowanie na projekt nawet do 3 000 000 zł.
Nabór jest dedykowany przedsiębiorczym kobietom. Jest to nowość w tym programie i PARP nadal nie opublikował szczegółowych wytycznych. Jednak w oparciu o bazę już zrealizowanych programów, można domniemywać, że:
Pojęcie przedsiębiorczej kobiety należy rozumieć jako MŚP (zgodnie z definicją rozporządzenia 651/2014), które zgodnie z odpowiednim rejestrem, jest zarządzane lub współzarządzane przez kobietę zaangażowaną w podejmowanie decyzji jako właścicielka lub współwłaścicielka.
Wnioskodawca:
1) jest kobietą prowadzącą działalność gospodarczą albo
2) jest przedsiębiorcą, w którym kobieta jest wspólnikiem uprawnionym do reprezentowania spółki, albo
3) jest przedsiębiorcą, w którym kobieta jest wspólnikiem i członkiem organu zarządzającego albo akcjonariuszem i członkiem organu zarządzającego.
Audyt wzorniczy
Warunkiem złożenia wniosku o dofinansowanie jest załączenie do niego Audytu i Strategii wzorniczej przygotowanej przez profesjonalną firmę projektową.
W poprzednich rozdaniach ww. finansowania (wówczas nazywanego Wzór na konkurencję) eksperci Soul & Mind przeprowadzili i opracowali ponad 50 audytów i strategii wzorniczych. Wiele z tych projektów miało również swoją kontynuację w późniejszej realizacji etapu drugiego działania, tj. realizacji strategii wzorniczej.
Wzornictwo to jeden z kluczowych elementów strategii przedsiębiorstwa. Aby opracować długofalową i efektywną strategię, która w sposób trwały będzie budowała przewagę konkurencyjną na rynku opartą o wzornictwo, należy oprzeć się o audyt wzorniczy.
Audyt wzorniczy ma na celu weryfikację i ocenę aktualnej sytuacji, w jakiej znajduje się przedsiębiorstwo, pod kątem:
– oferty produktowej, wykorzystywanych materiałów i technologii
– zarządzania procesem produkcji
– zarządzania procesami logistycznymi
– badania powstałych produktów i ich prototypów
– struktury organizacyjnej
– procesów komunikacji, strategii marketingowej
– badania potrzeb klientów oraz wskazania na drogi pozyskania nowych klientów w oparciu o trendy rynkowe
– oceny potrzeb przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania
– oceny wykorzystania wzornictwa w zakresie potencjału rynkowego.
Audyt wzorniczy jest przeprowadzany przez doświadczony multidyscyplinarny zespół ekspertów Soul & Mind.
Strategia wzornicza
W wyniku przeprowadzonego audytu wzorniczego opracowywana zostaje strategia wzornicza, która obejmuje wszystkie niezbędne wytyczne dotyczące nowego wdrożenia produktu lub usługi, osadzone we wnioskach z audytu.
Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 29 kwietnia do 29 lipca 2025 r.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się na ten temat więcej, zadzwoń lub napisz:
Bartłomiej Mikosz tel.: 664 979 169, email: bartek.mikosz@soulandmind.pl